Međutim, nakon nekoliko tjedana, postalo je jasno da će mi problem predstavljati dostupnost usluga zdravstvene skrbi.

Ali prvo, od mene jedna brza izjava za odricanje od odgovornosti

Sustavi zdravstvene skrbi diljem svijeta izloženi su velikom pritiskom zbog pandemije i radnika na terenu koji neumorno rade na spašavanju života. Iznimno sam zahvalan za sve što su učinili i što i dalje čine. Ovaj članak ni na koji način nije namijenjen kritiziranju takvih usluga. Ustvari, želio sam ispričati svoju priču kroničnog pacijenta koji pokušava pristupiti rutinskoj zdravstvenoj skrbi tijekom ovog osobito izazovnog razdoblja te podijeliti s drugima ono što sam saznao kako bih možda pomogao onima koji se nađu u istoj situaciji.

Pristup zdravstvenoj skrbi putem telefona

Tijekom izbijanja koronavirusa došlo je do brojnih promjena u mojoj zdravstvenoj rutini. Glavna je promjena bila ta što su svi moji zakazani rutinski pregledi u bolnici bili odgođeni ili prebačeni iz osobnih u telefonske konzultacije.

Dok je telefonski razgovor s nekim od mojih liječnika funkcionirao savršeno, drugi su me trebali poslati na pretrage. Da sam bio u bolnici na zakazanom pregledu kao inače, pretrage bih obavio na licu mjesta, ali ih je sada zbog situacije trebalo zakazati.

Konzultacija putem telefona podrazumijevala je ujedno i da liječnik neće moći obaviti tjelesni pregled. To nije idealno ako razvijete nove simptome jer bi se bez tog osobnog iskustva nešto moglo propustiti, a upravo to mi se dogodilo tijekom zatvaranja.

Nekoliko sam se tjedana mučio s bolom u prsima. Bio sam nesiguran i oklijevao stupiti u kontakt sa svojim liječnikom opće prakse jer sam znao da će biti mnogo zahtjeva drugih pacijenata. Budući da sam bio tjeskoban i uplašen, prošlo je otprilike dva tjedna dok nisam popustio i nazvao ambulantu.

Čini se da sam nepotrebno bio oprezan.

Kada sam nazvao liječničku ordinaciju, čuo sam automatsku poruku kojom se objašnjavala situacija: iako se ljude molilo da ne dolaze u ambulantu, još uvijek su zakazivali rutinske preglede putem telefona. Ujedno su pružali informacije o tome što učiniti i koga nazvati ako imate simptome virusa COVID-19.

Shvatio sam da ću dobiti odgovor bez obzira na to koju bolest imam, no veliki dio mene i dalje nije želio vršiti dodatni pritisak na ionako preopterećeni sustav zdravstvene skrbi.

Nakon brojnih telefonskih razgovora tijekom sljedećih nekoliko tjedana, ispostavilo se da nisam imao infekciju prsnog koša kako se prvo mislilo. Umjesto toga, moj je liječnik opće prakse smatrao da me hitno treba pregledati gastroenterolog.

Dobio sam telefonsku konzultaciju trijaže od medicinske sestre koja je radila s gastro timom i objasnila mi da se zbog virusa COVID-19 trenutno ne obavljaju nikakve gastroskopije. Umjesto toga bi me sljedeći tjedan poslali u moju lokalnu bolnicu na rendgenski pregled uz gutanje barija.

Promjene u bolnici izazvane virusom COVID-19

Štitio sam se u izolaciji tri mjeseca prije nego što sam otišao na taj zakazani pregled pa sam oklijevao i bio vrlo uplašen.

Moja partnerica obično bude sa mnom na svim mojim pregledima jer postajem vrlo tjeskoban i ne mogu se uvijek sjetiti svih informacija koje dobijem. Međutim, s obzirom na ograničenja, u bolnicu sam morao ići sam. Također sam morao nositi masku i pridržavati se pravila o socijalnoj udaljenosti od dva metra.

Po dolasku na odgovarajući odjel, izmjerili su mi temperaturu i uputili me u čekaonicu u kojoj je sjedila samo nekolicina ljudi.

Nakon rendgenskog pregleda, rečeno mi je da mi je začepljen jednjak i da će nalaze poslati mom liječniku s kojim se trebam uskoro čuti.

Bi li se ovo ranije otkrilo da sam se mogao osobno vidjeti sa svojim liječnikom opće prakse i obaviti pregled umjesto da razgovaramo telefonom? Tko zna. Imam vrlo složenu povijest bolesti i često imam upale prsnog koša. Osim toga, svi moji drugi simptomi ispunjavali su kriterije pa je početna dijagnoza imala smisla.

Otkazane dostave lijekova na recept

Drugi problem koji sam imao bila je otkazana mjesečna dostava mojih lijekova na recept. Obično naručim lijekove putem interneta i u roku od nekoliko dana mi ih dostave na kućnu adresu. Zbog protokola zatvaranja, moja lokalna ljekarna dostavljala je lijekove samo ljudima starijima od 70 godina. Budući da sam se štitio u izolaciji, moja je partnerica morala ići podići moje lijekove. Zbog toga je morala nositi masku i čekati vani u redu jer nije bio dozvoljen ulazak više osoba istovremeno. Nisam siguran kako ovo obave druge osobe koje su u istom položaju, a nemaju partnera ili partnericu.

Poanta priče

Mislim da je zaista važno obratiti se pružateljima zdravstvene skrbi ako ste loše, čak i tijekom ovog neizvjesnog razdoblja. Oni su i dalje dostupni za pomoć u rješavanju vaših problema. Ako trebate razgovarati sa svojim liječnikom opće prakse ili savjetnikom, učinite to. Nisu se promijenila pravila o zdravstvenim stanjima ili bolestima za koje se mogu zakazati pregledi – promijenio se samo mehanizam njihovog komuniciranja s vama.

Razumijem da su nastupila zastrašujuća vremena, ali poduzmite mjere predostrožnosti kako biste se brinuli o svom zdravlju i pristupite uslugama ako trebate pomoć. Drago mi je da ja jesam.

NPS-TPE-NP-00015 srpanj 2020.